ZŠ Ústecká
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ČESKÁ TŘEBOVÁ, ÚSTECKÁ ULICE
  • Domů
    • Aktuality
    • Kontakty
  • Škola
    • Organizace školního roku
    • Rozvrh hodin
    • Suplování
    • Třídy
    • Učitelé
    • Zájmové kroužky
    • Rozpočet
    • Školní časopis
    • Žákovská knížka
  • Družina a klub
  • Jídelna
    • Vnitřní řád
    • Stravování veřejnosti
    • Ceník
    • Objednávky obědů
  • Informace pro rodiče
    • Dokumenty školy
    • Výchovný poradce
    • Speciální pedagog
    • Projekty školy
    • Školská rada
    • Stáhněte si
      • Formuláře
      • DUMy
  • Fotogalerie

Úvodní stránka | Aktuality | Zápis dětí do 1. tříd

Bře 14

Zápis dětí do 1. tříd

Autor: Vedení

Zápis dětí do 1. tříd naší školy se bude konat v pátek 7. dubna od 14,00 do 17,00 hodin a v sobotu 8. dubna 2017 od 9,00 do 11,00 hodin ve „Školičce“ (školní budova u sportovního areálu). Zápisu se dle zákona účastní všechny děti, které do 31. srpna 2017 dovrší věk 6 let, a ty, které loni dostaly odklad povinné školní docházky.

Rodiče musí mít s sebou občanský průkaz, rodný list dítěte a zápisový list, který obdrží v mateřské škole nebo si ho mohou stáhnout z webu školy (Informace pro rodiče > Stáhněte si > Formuláře).

Mgr. Stanislav Beneš, ředitel školy

 

DESATERO pro rodiče (Co by měl umět budoucí prvňáček)

 

  1. Dítě by mělo být dostatečně fyzicky a pohybově vyspělé, vědomě ovládat své tělo, být samostatné v sebeobsluze.

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

– se pohybuje koordinovaně, je přiměřeně obratné a zdatné (hází a chytá míč, udrží rovnováhu na

1 noze, běhá, skáče, pohybuje se bezpečně v běžném prostředí..)

– svlékne se, oblékne i obuje (zapne a rozepne zip i malé knoflíky, zaváže si tkaničky, oblékne si

čepici, rukavice..)

– je samostatné v jídle (používá správně příbor, nalije si nápoj, stoluje čistě, používá ubrousek)

– zvládá samostatně osobní hygienu (používá kapesník, umí se vysmrkat, umyje si a osuší ruce,

použije toaletní papír, umí spláchnout a po sobě uklidit WC..)

– zvládá drobné úklidové práce (posbírá a uklidí předměty a pomůcky na určené místo, připraví

další pomůcky, srovná hračky..)

– postará se o své věci (udržuje v nich pořádek)

 

 

  1. Dítě by mělo být relativně citově samostatné a schopné kontrolovat a řídit své chování.

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

– zvládá odloučenost od rodičů

– vystupuje samostatně, má svůj názor, vyjadřuje souhlas i nesouhlas

– projevuje se jako emočně stálé, bez výrazných výkyvů v náladách

– ovládá se a kontroluje (reaguje přiměřeně na drobný neúspěch, dovede odložit přání na pozdější

dobu, dovede se přizpůsobit konkrétní činnosti, či situaci

– je si vědomo zodpovědnosti za své chování

– dodržuje dohodnutá pravidla

 

 

  1. Dítě by mělo zvládat přiměřené jazykové, řečové a komunikativní dovednosti.

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

– vyslovuje správně všechny hlásky (sykavky, rotacismy, měkčení..)

– mluví ve větách, dovede vyprávět příběh, popsat situaci apod.

– mluví většinou gramaticky správně (tj. užívá správně rodu, čísla, časů, tvarů slov, předložek aj.)

– rozumí většině slov a výrazů běžně užívaných v jeho prostředí

– má přiměřenou slovní zásobu, umí pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno

– přirozeně a srozumitelně hovoří s dětmi i dospělými, vede rozhovor a respektuje jeho pravidla

– pokouší se napsat hůlkovým písmem své jméno (označí si výkres značkou nebo písmenem)

– používá přirozeně neverbální komunikaci (gesta, mimiku, řeč těla aj.)

– spolupracuje ve skupině

 

 

  1. Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci.

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

– je zručné při zacházení s předměty denní potřeby, hračkami, pomůckami a nástroji (pracuje se

stavebnicemi, modeluje, stříhá, kreslí, maluje, skládá papír, vytrhává, nalepuje, správně otáčí

listy v knize apod.)

– zvládá činnosti s drobnějšími předměty (korálky, drobné stavební prvky apod.)

– tužku drží správně, tj. dvěma prsty třetím podloženým, s uvolněným zápěstím

– vede stopu tužky, tahy jsou při kreslení plynulé (obkresluje, vybarvuje, v kresbě přibývají detaily

i vyjádření pohybu)

– umí napodobit základní geometrické obrazce (čtverec, obdélník, trojúhelník, obdélník), různé

tvary (např. písmena)

– rozlišuje pravou a levou stranu, pravou i levou ruku (může chybovat)

– řadí zpravidla prvky zleva doprava

 

 

  1. Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

– rozlišuje a porovnává podstatné znaky a vlastnosti předmětů (barvy, velikost, tvary, materiál,

figuru a pozadí), nachází jejich společné a rozdílné znaky

–   složí slovo z několika slyšených slabik a obrázek z několika tvarů

– rozlišuje zvuky (běžných předmětů a akustických situací i zvuky jednoduchých hudebních

nástrojů)

–   rozpozná rozdíly mezi hláskami (měkké a tvrdé, krátké a dlouhé)

–   sluchově rozloží slovo na slabiky (vytleskává slabiky ve slově)

–   najde rozdíly na dvou obrazcích, doplní detaily

– rozlišuje jednoduché obrazné symboly a značky i jednoduché symboly a znaky s abstraktní

podobou (písmena, číslice, základní dopravní značky, piktogramy)

–   postřehne změny ve svém okolí, na obrázku (co je nového, co chybí)

–   reaguje správně na světelné a akustické signály

 

  1. Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v elementárních matematických pojmech

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

– má představu o čísle (ukazuje na prstech či předmětech počet, počítá na prstech, umí počítat po

jedné, chápe, že číslovka vyjadřuje počet)

– orientuje se v elementárních počtech (vyjmenuje číselnou řadu a spočítá počet prvků minimálně

v rozsahu do pěti (deseti)

– porovnává počet dvou málopočetných souborů, tj. v rozsahu do pěti prvků (pozná rozdíl a určí o

kolik je jeden větší či menší)

– rozpozná základní geometrické tvary (kruh, čtverec, trojúhelník atd.)

– rozlišuje a porovnává vlastnosti předmětů

– třídí, seskupuje a přiřazuje předměty dle daného kritéria (korálky do skupin podle barvy, tvaru, velikosti)

– přemýšlí, vede jednoduché úvahy, komentuje, co dělá („přemýšlí nahlas“)

– chápe jednoduché vztahy a souvislosti, řeší jednoduché problémy a situace, slovní příklady, úlohy,

hádanky, rébusy, labyrinty

– rozumí časoprostorovým pojmům (např. nad, pod, dole, nahoře, uvnitř a vně, dříve, později, včera,

dnes), pojmům označujícím velikost, hmotnost (např. dlouhý, krátký, malý, velký, těžký, lehký)

 

  1. Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou záměrnou pozornost a schopnost záměrně si zapamatovat a vědomě se učit

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

– soustředí pozornost na činnosti po určitou dobu (cca 10-15 min.)

– „nechá“ se získat pro záměrné učení (dokáže se soustředit i na ty činnosti, které nejsou pro něj

aktuálně zajímavé)

– záměrně si zapamatuje, co prožilo, vidělo, slyšelo, je schopno si toto po přiměřené době vybavit a

reprodukovat, částečně i zhodnotit

– pamatuje si říkadla, básničky, písničky

– přijme úkol či povinnost, zadaným činnostem se věnuje soustředěně, neodbíhá k jiným, dokáže

vyvinout úsilí a dokončit je

– postupuje podle pokynů

– pracuje samostatně

 

 

 

  1. Dítě by mělo být přirozeně sociálně samostatné a zároveň sociálně vnímavé, schopné soužití s vrstevníky ve skupině.

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

– uplatňuje základní společenská pravidla (zdraví, umí požádat, poděkovat, omluvit se)

– navazuje kontakty s dítětem i dospělými, komunikuje s nimi zpravidla bez problémů, s dětmi, ke

kterým pociťujeme náklonnost, se kterými se kamarádí

– nebojí se odloučit se na určitou dobu od svých blízkých

– je ve hře partnerem (vyhledává si partnera pro hru, v zájmu hry se domlouvá, rozděluje si a mění

role)

– zapojí se do práce ve skupině, při společných činnostech spolupracuje, přizpůsobuje se názorům a

rozhodnutím skupiny)

– vyjednává a dohodne se, vyslovuje a obhajuje svůj názor

– ve skupině (v rodině) dodržuje daná a domluvená pochopená pravidla, pokud jsou dány pokyny,

je srozuměno se jimi řídit

– k ostatním dětem se chová přátelsky, citlivě a ohleduplně (dělí se o hračky, pomůcky, pamlsky,

rozdělí si úlohy, všímá si, co si druhý přeje

– je schopno brát ohled na druhé (dokáže se dohodnout, počkat, vystřídat se, pomoci mladším)

 

  1. Dítě by mělo vnímat kulturní podněty a projevovat tvořivost.

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

– pozorně naslouchá, či sleduje se zájmem literární, filmové, dramatické, či hudební představení

– zaujme ho výstava obrázků, loutek, fotografií, návštěva zoologické, či botanické zahrady, statku,

farmy apod.

– je schopno se zúčastnit dětských kulturních programů, zábavných akcí, slavností, sportovních

akcí

– svoje zážitky komentuje, vypráví, co vidělo, slyšelo, dokáže říci, co bylo zajímavé, co jej zaujalo,

co bylo správné a co ne

– zajímá se o knihy, zná mnoho pohádek a příběhů, má své oblíbené hrdiny

– zná celou řadu písní, básní a říkadel

– zpívá jednoduché písně, rozlišuje a dodržuje rytmus (např. vytleskat, na bubínku..)

– vytváří, modeluje, kreslí, maluje, stříhá, lepí, vytrhává, sestavuje, vyrábí

– hraje tvořivé a námětové hry (např. na školu, rodinu, na cestování, na lékaře..), dokáže hrát

krátkou divadelní roli

 

10.   Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém životě.

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

– se vyzná ve svém prostředí (doma, ve škole), spolehlivě se orientuje v blízkém okolí, ví, kde

bydlí, kam chodí do školky, kde jsou obchody, hřiště, kam se obrátit, když je v nouzi …)

– zvládá běžné praktické činnosti a situace, s nimiž se pravidelně setkává (např. dovede vyřídit

drobný vzkaz, nakoupit a zaplatit v obchodě, říci si o to, co potřebuje, ptá se na to, čemu

nerozumí, umí telefonovat, dbá o pořádek a čistotu, samostatně se obslouží, zvládá drobné

úklidové práce, je schopno se starat o rostliny či drobná domácí zvířata)

– ví, jak se má chovat (např. doma, v mateřské škole, na veřejnosti, u lékaře, v divadle, v obchodě,

na chodníku na ulici, při setkání s cizími a neznámými lidmi) a snaží se to dodržovat.

– má poznatky ze světa přírody živé i neživé, lidí, kultury, techniky v rozsahu jeho praktických

zkušeností (např. orientuje se v tělesném schématu, umí pojmenovat jeho části i některé orgány,

rozlišuje pohlaví, ví, kdo jsou členové rodiny a čím se zabývají, rozlišuje různá povolání,

pomůcky, nástroje, ví, k čemu jsou peníze, zná jména některých rostlin, stromů, zvířat a dalších

živých tvorů, orientuje se v dopravních prostředcích, zná některé technické přístroje), rozumí

běžným okolnostem, dějům, jevům, situacím, s nimiž se bezprostředně setkává (např. počasí a

jeho změny, proměny ročních období, látky a jejich vlastnosti, cestování, životní prostředí a jeho

ochrana, nakládání s odpady

Kategorie příspěvků

  • Aktuality
  • Fotogalerie
  • Nepřehlédněte

Nepřehlédněte

  • Výsledky zápisu do ZŠ pro školní rok 2025/2026
  • Hledáme ekonomku a mzdovou účetní
  • Hledáme kolegy – kolegyně

Náhodný obrázek

Náhodný obrázek: IMG_8382

Album: Recitační soutěž

Počasí

Miniaplikace na váš web
YoWindow.com yr.no

Nahoru ↑

Vyhledávání

Hlavní menu

  • Domů
  • Škola
  • Družina a klub
  • Jídelna
  • Informace pro rodiče
  • Fotogalerie

Copyright ZŠ Ústecká 2014

Pro ZŠ Ústecká vytvořila firma Telnes s.r.o.