Od pondělí 4. ledna 2021 je povolena osobní přítomnost žáků 1. a 2. ročníků základních škol, pro tyto žáky pokračuje povinná prezenční výuka. Pro ostatní žáky je povinné vzdělávání distančním způsobem. Rozvrhy pro 3. – 9. ročníky najdete na stránkách školy v záložce ŠKOLA – DISTANČNÍ VÝUKA.
V případě konkrétních mimořádných situací spojených s onemocněním covid-19 je škola vždy povinna postupovat podle pokynů krajské hygienické stanice (KHS) a dodržovat všechna aktuálně platná mimořádná opatření vyhlášená pro dané území příslušnou KHS nebo plošně Ministerstvem zdravotnictví (či vládou ve formě krizových opatření).
Prezenční výuka probíhá v homogenních skupinách tak, aby nedocházelo ke kontaktu mezi žáky různých tříd. Žáci i zaměstnanci mají povinnost nosit roušky po celou dobu pobytu ve škole (vyučování, přestávky, třídy, společné prostory, školní jídelna, školní družina). Doporučujeme žákům, aby měli u sebe min. 2 roušky na dopolední výuku a 2 roušky do družiny. Je zakázán zpěv a sportovní činnosti při vzdělávání. Možné je realizovat vzdělávací činnosti ve venkovních prostorách i mimo areál školy. Zajištěné bude pravidelné větrání vnitřních prostor.
Pro žáky II. stupně jsou po domluvě s vyučujícím stále umožněny prezenční individuální konzultace ve škole (vždy pouze jeden žák a jeden pedagogický pracovník), u kterých může být přítomen zákonný zástupce žáka.
Ve školní jídelně se mohou prezenčně stravovat pouze žáci v prezenční výuce (tj. žáci 1. a 2. ročníků).
Žáci mají v době povinné distanční výuky nárok na dotovaný oběd.
Ostatní žáci si mohou stravu odebrat do jídlonosičů označených jménem a třídou výdejním okénkem. Tyto jídlonosiče se budou shromažďovat v době od 7:30 – 8:30 do nádob, které budou umístěny u bočního vchodu do kuchyně, tj. vchod na pravé straně při příchodu k hlavnímu vchodu do školy. Naplněné jídlonosiče se budou vydávat v době od 12:30 – 13:00. Místa pro výdej budou upřesněna podle počtu jídlonosičů. Žáci mají možnost při vyzvednutí oběda odevzdat označený jídlonosič pro další den. Žákům s distanční výukou nebude umožněn vstup do školy s jídlonosičem k vyzvednutí stravy, ani není možné příchozím jídlonosiče plnit.
Od 28. 12. bude pro všechny žáky spuštěn objednávkový internetový systém. Prosíme žáky, resp. rodiče, o kontrolu stavu financí a aktualizaci požadavků na stravování do čtvrtku 31. 12. do 7:00 hodin. Poté jsou údaje předány do jídelny na ZŠ Habrmanova. Aktuálně je vařeno a dováženo pouze jedno jídlo.
Rozpis stravování ve školní jídelně:
11,40 – 1.A
11,50 – 1.B
12,00 – 2.A
12,10 – 2.B
12,30 – 13,00 výdej jídlonosičů
Žáci mohou využít ranní družinu od 6,30 a odpolední družinu do 16,00 (možné zkrácení z personálních důvodů). Žádáme rodiče, aby družinu využívali pro své děti v nutných případech, kdy nemají jinou možnost hlídání.
Rozdělení družiny:
1.A – oddělení Líby Čechalové
1.B – oddělení Renaty Zelinkové (zástup A. Beranová, R. Jurečková)
2.A – oddělení Terezy Borecké
2.B – oddělení Blanky Vrátné
V České Třebové dne 28. 12. 2020
Mgr. P. Vomáčková, ředitelka