Provoz 1. stupně zůstává i nadále v týdenních rotacích podle pravidel a rozvrhů od 12. dubna.
Testování žáků I. stupně probíhá 1x týdně, zpravidla v pondělí (nebo první den po příchodu do školy).
Od pondělí 3. května se přidávají rotačním způsobem i žáci II. stupně.
V sudé týdny budou ve škole přítomny třídy 1. – 9.B, v liché týdny třídy 1. – 9.A.
Přítomnost ve škole je možná pouze po preventivním testování s negativním výsledkem.
Vzhledem k organizačním změnám může dojít k úpravě rozvrhů při distanční i prezenční výuce. Výuka a pobyt ve škole musí probíhat v neměnných skupinách. Aby se skupiny nemísily, je daný rozpis příchodů žáků do školy a rozpis stravování žáků ve školní jídelně.
PŘÍCHODY ŽÁKŮ DO ŠKOLY
6.A/6.B – příchod hlavním vchodem v Po, Čt v 7,30, ostatní dny v 7,45 – výuka probíhá v I. patře, třída 6.A
7.A/7.B – příchod hlavním vchodem v Po, Čt v 7,35, ostatní dny v 7,50 – výuka v I. patře, 7.B (Ch/F)
8.A/8.B – příchod hlavním vchodem v Po, Čt v 7,40, ostatní dny v 7,50 – výuka v přízemí, 8.A
9.A/9.B – příchod vchodem u tělocvičny v Po, Čt v 7,40, ostatní dny v 7,45 – výuka v I. patře, 9.B
Ke vstupu do školy použije žák svůj čip /ISIC kartu.
STRAVOVÁNÍ
Žáci, kteří se prezenčně vzdělávají ve škole, konzumují oběd v jídelně.
Žáci na distanční výuce si mohou vyzvednout naplněný jídlonosič v čase 12,30 – 13,00.
Jídlonosiče se budou shromažďovat v době od 7:30 – 8:30 do nádob umístěných u bočního vchodu do kuchyně. Žáci mají možnost při vyzvednutí oběda odevzdat označený jídlonosič pro další den. Žákům s distanční výukou nebude umožněn vstup do školy s jídlonosičem k vyzvednutí stravy, ani není možné příchozím jídlonosiče plnit.
Objednávky obědů si dle zvyklostí můžete sami volit na internetu, na e-mailu jídelny: jidelna@zs-ustecka.cz nebo telefonicky (465 53 53 67). Zkontrolujte výši finančních prostředků na účtu dítěte!
REŽIMOVÁ OPATŘENÍ
Při příchodu k areálu školy a před vstupem do školy bude mít žák nasazenou chirurgickou roušku (resp. respirátor FFP2) a bude ji mít nasazenou po celou dobu pobytu ve škole, školní jídelně a ve všech vnitřních prostorách školy. Proto doporučujeme, aby měl každý žák u sebe minimálně 2 roušky (respirátory) a 2 sáčky (na čisté a špinavé roušky).
Žáci II. stupně musí absolvovat 2x týdně neinvazivní antigenní test a to:
– 1. test – první den v týdnu (obvykle pondělí)
– 2. test – ve čtvrtek
Pokud by žák v den testování nebyl přítomen, bude otestován v den příchodu do školy. Ti, kteří se jdou testovat individuálně, přichází do školy do 7,30 a hlásí se v ředitelně školy. Testování těchto žáků probíhá před vyučováním v učebně AJ v přízemí.
Žáci se budou testovat s vyučujícím, případně s asistentem pedagoga, před první vyučovací hodinou testem, které škola obdržela (aktuálně Singclean test).
Testování žáka neprobíhá:
- při doložení, že prodělal laboratorně potvrzené onemocnění Covid-19, není v izolaci a od 1. pozitivního testu neuplynulo více než 90 dní,
- při předložení, že má negativní výsledek antigenního testu nebo PCR testu, který není starší 48 hodin, a který byl proveden poskytovatelem zdravotních služeb,
- má vystavený certifikát MZ ČR o provedeném očkování proti Covid-19 a od druhé dávky uplynulo nejméně 14 dní.
Pokud si žák přinese vlastní test, je nutné doložit certifikát podepsaný rodiči (https://www.mzcr.cz/seznam-antigennich-testu-pro-ktere-vydalo-mz-vyjimku/).
Instruktážní video k testům Singclean najdete zde: Instruktáž pro školy – YouTube.
Vstup třetích osob (mimo žáky a zaměstnance) v době provozu školy nebo školského zařízení je umožněn pouze v důvodných případech za přijetí režimových opatření minimalizujících styk s žáky. Rodiče, kteří pomáhají dětem 1.-3. ročníku se samotestováním, mají po dobu testování výjimku. Každá vstupující osoba je povinna mít nasazenou ochranu úst (respirátor min. FFP2), u vchodu do budovy musí provést desinfekci rukou.
Postup při pozitivním testu nebo příznacích nemoci
Žáky i zaměstnance s pozitivním testem nebo v karanténě je nutné stále hlásit vedení školy. Platí již dříve zavedená pravidla:
- Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit.
- Podezření na výskyt nákazy Covid-19
- Pokud žák vykazuje některý z možných příznaků COVID-19, je nutné umístit jej do samostatné místnosti a kontaktovat zástupce žáka s ohledem na okamžité vyzvednutí žáka.
- Výskyt onemocnění Covid-19
- Pozitivní test žáka
– izolace od ostatních osob
– pozitivní test v jiný než první den výuky – izolace a opuštění výuky všech žáků, kteří byli s pozitivně testovaným v kontaktu při výuce v předchozích 2 dnech
– škola kontaktuje zákonného zástupce, žák opustí školu po vyzvednutí zákonným zástupcem
- Pozitivní test žáka
Škola nemá povinnost vydávat potvrzení o negativním výsledku testu žáka pro účely doložení této skutečnosti ve službách nebo pro účely amatérského sportu.
Výuka tělesné výchovy probíhá pouze ve venkovním prostoru bez roušky. Výuka hudební výchovy probíhá pouze distančně.
Období od 3. do 14. května bude adaptační. Jeho cílem je žákům poskytnout potřebné podmínky pro návrat k běžné prezenční výuce, minimalizovat stresové situace a obnovovat pracovní návyky dětí. V rámci tohoto období žáci nebudou při prezenční výuce klasifikováni s výjimkou jedniček. Škola je připravena individuálně dětem pomoci.
Skupinové i individuální konzultace mohou i nadále probíhat (při skupinové konzultaci žáků z distanční výuky probíhá před zahájením konzultace testování).
JE NUTNÉ, ABY RODIČE BYLI BĚHEM VÝUKY SVÝCH DĚTÍ DOSTUPNÍ NA MOBILNÍCH TELEFONECH, KTERÉ UVEDLI TŘÍDNÍM UČITELŮM!!!
V České Třebové dne 1. 5. 2021, Mgr. P. Vomáčková