Díky dvěma jednoduchým pomůckám, jako jsou párátka a fazole, se nám podařilo propojit hodinu pracovních činností s geometrií a ještě si u toho užít spoustu legrace. Žáci se nejprve rozdělili do skupin. Každá skupina měla za úkol vytvořit co nejkrásnější hrad. Mou podmínkou bylo, aby se v jejich stavbách objevil kvádr, jehlan a krychle. Podařilo se nám v průběhu práce zopakovat si důležité pojmy z geometrie, jako jsou body, vrcholy, úsečky, čtverec, trojúhelník atd. Zároveň se žáci ve skupinách radili, domlouvali, učili se akceptovat nápad spolužáka, plánovali, ale i se hádali. Žáky činnost zcela pohltila, pracovali se zaujetím i během přestávky a nelibě nesli, když byl oznámen konec hodiny. Velmi mě překvapili svou kreativitou, v některých hradech nechyběl ani padací most nebo třeba zvon v kostelní věži. Jejich hrady byly nakonec úžasné úplně všechny!
V. Beranová