Ve čtvrtek se v 5. B pytlovaly brambory…že tomu nerozumíte? V tento tématicky zaměřený den byla prostě škola trochu jinak, prožili jsme zajímavý školní den při práci v tříčlenných skupinách. Hlavním tématem byla brambora, chcete-li krumple, erteple, okroše, zemák, jablíčko, grule. Víme už o ní mnohé…kdy a odkud se k nám dostala, jaká je stavba rostliny, jak se pěstuje, jaké cenné látky obsahuje, kdy může být i jedovatá, kdo je jejím škůdcem, jaké jsou varné typy brambor a jaké pokrmy se z ní dají připravovat, atd.. Popsali jsme svého bramborového maskota několika větami anglicky, řešili „bramborové“ slovní úlohy, které jsme si v týmech vymysleli.
Prakticky jsme si vyzkoušeli, jak nám jde brambory škrábat a strouhat. Při výtvarné výchově jsme malovali, jak jinak než brambory, kterými jsme pak naplnili celé 2 pytle. Nejoblíbenější disciplínou však byla velmi rozmanitá ochutnávka domácích dobrot z brambor. Počínaje bramborovým gulášem, bramboráky, plněnými i zapečenými bramborami, muffiny, ukrajinskými zrazy, domácími brambůrkami, tyčinkami a bábovkou a koláčem s borůvkami konče. Z donesených receptů vznikla malá kuchařka.
Touto cestou chci poděkovat i maminkám, které dětem pokrmy připravily či s přípravou pomohly, vše bylo výborné a děti si moc pochutnaly.
Třídní učitelka L. Balážová