V úterý 5. 11. se poprvé v letošním roce uskutečnilo společné čtení žáků 1. a 2. stupně. Konkrétně se do tohoto projektu zapojili žáci ze 4. A a 8. B se svými třídními učitelkami. Stejně jako v minulých letech i nyní vzniky smíšené dvojice žáků (čtvrťák a osmák), které společně zpracovávaly kapitolu z dětské knihy. V tomto případě se jednalo o text Z deníku kocoura Modroočka – knihu, která patří mezi 20 nejoblíbenějších podle celostátní ankety Kniha dětského srdce za rok 2023 a kterou mají žáci 4. A rozečtenou. Na skupinky dětí čekaly rozmanité aktivity – úkoly k porozumění textu, oprava chyb nebo řazení textu. Jedním ze zajímavých úkolů bylo vymýšlení pojmenování různých věcí kočičím jazykem. Například některé skupinky tak vymysleli kočičí pojmenování pro kolo – smíchanina kovu se dvěma kolotoči nebo šlapací potvora, kolečkové brusle – jezdící ťapky nebo tlapky na kolečkách, nebo pro příbor – nabroušené drápky nebo tyč s párátky. Všechny skupinky si se zadanými úkoly poradily bez větších potíží. Naše setkání jsme zakončili shrnutím celé aktivity. Z reakcí žáků vyplývá, že je společné čtení bavilo a rádi by si ho zopakovali, přestože některé úlohy jim daly zabrat. Z pohledu vyučujícího bylo velmi pozitivní sledovat, jak hezky se starší žáci chovají ke svým mladším kamarádům, vysvětlují pojmy, které nejsou jasné, a společně spolupracují. Těšíme se na další podobný projekt.